ВО "Свобода"

ENG

27 жовтня
Руслан Марцінків: Проєкт "бюджету 2018" ‒ це ніщо інше як бюджет проїдання олігархічної структури
Руслан Марцінків: Проєкт "бюджету 2018" ‒ це ніщо інше як бюджет проїдання олігархічної структури

27 жовтня 2017 року на черговій сесії Івано-Франківської міської ради місцеві націоналісти звернулися до уряду та Верховної Ради щодо неприйнятного законопроєкту для формування бюджету на наступний рік.

Міський голова, голова міської організації ВО "Свобода" Руслан Марцінків назвав запропонований проєкт нічим іншим, як бюджетом проїдання олігархічної структури. Адже за словами націоналіста, згідно можливих нововведень, місцеві бюджети зазнають суттєвих втрат. "Цим законопроєктом передбачається збільшення відсотку вилучення коштів з місцевих бюджетів до державного з 50 ‒ до 80%. Іншими словами: чим більше заробляє місцевий бюджет, тим більше в нього заберуть. Окрім того, держава вирішила "омити руки" від компенсації пільгового проїзду окремих категорій громадян, відшкодувань пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Також запропонований документ не передбачає участі державного бюджету у виконанні освітніх та медичних реформ. Далі залишається не врегульовано питання фінансування профтехосвіти. Щодо медичної субвенції ‒ зменшення обсягу проти бюджету на 2017 рік на 42, 4 млн.грн, при такій же незабезпеченості коштів в поточному році, які забезпечуються виключно за рахунок коштів міського бюджету. Нюансів є дуже багато. Тенденція не змінюється ‒ проект "бюджету 2018" не є бюджетом сприяння розвитку людям, які цього потребують, не є бюджетом допомоги українцям. Це є бюджет проїдання олігархічної структури", - наголосив Руслан Марцінків.

Відповідно до цього, місцеві націоналісти звернулися до уряду із закликом термінового врегулювання проблеми міжбюджетних відносин в частині зменшення навантаження на місцеві бюджети та повного забезпечення делегованих функцій держави.

Подаємо текст звернення повністю:

Урядом презентовано законопроекти для формування бюджету на 2018 рік аналізуючи які, ми виділяємо такі негативні новації та ризики для місцевого бюджету:

1) Збільшення відсотку вилучення коштів із місцевих бюджетів до державного бюджету (у вигляді реверсної дотації) з 50 до 80. Іншими словами, чим більше заробляє місцевий бюджет, тим більше в нього заберуть:

2015р ‒ 18, 2 млн. грн;

2016 р‒ 20, 9 млн. грн;

2017 р ‒ 21, 2 млн грн.,.

у 2018 році ‒ 73, 0 млн. грн. (з урахуванням нововведеного показника відрахувань), яка збільшилась на 51, 8 млн. грн.

Ці відрахування призведуть до необґрунтованого зменшення фінансового ресурсу місцевих бюджетів, які мають рівень надходжень податку на доходи фізичних осіб на одного жителя вище 1.1.

2) Відсутня субвенція на пільгове перевезення окремих категорій громадян.

Але ж право на пільговий проїзд та зв'язок закріплено державою, а не органами місцевого самоврядування.

Після перекладання державою на місцевий бюджет фінансування на безкоштовний проїзд додаткове навантаження на міський бюджет ‒ становить орієнтовно 30, 0 млн.грн.

3) Відсутня оплата пільг на житлово-комунальні послуги відповідним категоріям громадян.

Для забезпечення здійснення даних виплат з міського бюджету, за попередніми розрахунками, необхідно додатково виділити 80, 0 млн.грн. Крім того, очікувана кредиторська заборгованість теж передається на фінансування місцевим бюджетам.

Не передбачено субвенції (як і в 2017 році) і на погашення заборгованості з різниці в тарифах минулих років. Так, в комунальних підприємствах накопичилися борги минулих років, які складають сумарно 100, 0 млн.грн. Це призводить до того, що комунальні підприємства вимушені спрямовувати свої обігові кошти на погашення боргів, які виникли не з їх вини!

В свою чергу органи місцевого самоврядування з метою недопущення зупинки надання комунальних послуг змушені за рахунок власного ресурсу виділяти додаткові кошти.

4) Коштів, передбачених місцевим бюджетам за рахунок освітньої та медичної субвенцій, недостатньо для повного забезпечення повноважень, делегованих державою.

Обсяг освітньої субвенції складає 259, 7 млн.грн, що менше на 23, 7 млн.грн. проти минулого року. І це при тому, що Кабмін задекларував збільшення заробітної плати педагогічним працівникам на 25% і змінив формульний розрахунок даної субвенції, що значною мірою вплинуло на доведений показник. На основі нової формули розрахунок здійснюється виводячи з розрахункової кількості педагогічних працівників, визначеної на підставі навчального навантаження та нормативної наповнюваності класів, а не на одного учня ‒ як було в 2017 році.

Далі залишається не врегульовано питання фінансування профтехосвіти. Дані заклади перебувають в подвійному підпорядкуванні, адже так і не вирішено питання передачі з державної власності у комунальну власність міст обласного значення ‒ обласних центрів закладів професійно-технічних освіти, які фінансуються за рахунок коштів міських бюджетів.

В 2017 році з міського бюджету виділено 81, 0 млн.грн.

Щодо медичної субвенції ‒ зменшення обсягу проти бюджету на 2017 рік на 42, 4 млн.грн, при такій же незабезпеченості коштів в поточному році, які забезпечуються виключно за рахунок коштів міського бюджету. Окрім того, запровадження нового підходу щодо фінансування первинної медичної допомоги непідкріплені субвенцією з державного бюджету взагалі.

Отже, органи місцевого самоврядування можуть знову опинитися в ситуації, коли необхідно буде дофінансовувати за рахунок власних коштів зарплат учителів, медиків та утримувати зазначені галузі у відносно належному стані.

5) Не врегульоване питання середньострокових позик.

У 2009-2014 роках за рахунок єдиного казначейського рахунку органам місцевого самоврядування надавалися середньострокові безвідсоткові позички, які були фінансовим інструментом, який за необхідності, забезпечував у найкоротший термін збалансування місцевого бюджету.

Для забезпечення своєчасної виплати заробітної плати та оплати за захищеними статтями видатків, які делеговані державою, до місцевих бюджетів залучались середньострокові позики. Так, міський бюджет реалізовував повноваження держави, беручи додаткові навантаження, які зараз намагаються нав'язати повернення за рахунок коштів міського бюджету. А це ‒ 66, 3 млн.грн.

Тенденція не змінюється ‒ проект "бюджету 2018" не є бюджетом сприяння розвитку людям, які цього потребують, не є бюджетом допомоги українцям.

Це є бюджет проїдання олігархічної структури.

Враховуючи зазначене вище, потребуємо термінового врегулювання проблеми міжбюджетних відносин в частині зменшення навантаження на місцеві бюджети та повного забезпечення делегованих функцій держави.

Прес-служба Івано-Франківської обласної організації ВО "Свобода"